Preventing Product-related Injuries: A Randomized Controlled Trial of Poster Alerts

Background: The Product Safety Programme (PSP) of Health Canada is responsible for preventing product-related injuries. If PSP decides a product is dangerous, it can publicize its dangers, prohibit, or control its distribution; but for child products, the preferred option is to publicize its concern...

Ausführliche Beschreibung

Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Canadian Journal of Public Health / Revue Canadienne de Santé Publique. - Canadian Public Health Association. - 98(2007), 4, Seite 271-275
1. Verfasser: Pless, I. Barry (VerfasserIn)
Weitere Verfasser: Hagel, Brent, Patel, Hema, Leduc, Denis, Magdalinos, Helen
Format: Online-Aufsatz
Sprache:English
Veröffentlicht: 2007
Zugriff auf das übergeordnete Werk:Canadian Journal of Public Health / Revue Canadienne de Santé Publique
Schlagworte:Behavioral sciences Health sciences Applied sciences Law Business Economics
LEADER 01000caa a22002652 4500
001 JST022835105
003 DE-627
005 20240620100350.0
007 cr uuu---uuuuu
008 150324s2007 xx |||||o 00| ||eng c
035 |a (DE-627)JST022835105 
035 |a (JST)41994929 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a eng 
100 1 |a Pless, I. Barry  |e verfasserin  |4 aut 
245 1 0 |a Preventing Product-related Injuries: A Randomized Controlled Trial of Poster Alerts 
264 1 |c 2007 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Background: The Product Safety Programme (PSP) of Health Canada is responsible for preventing product-related injuries. If PSP decides a product is dangerous, it can publicize its dangers, prohibit, or control its distribution; but for child products, the preferred option is to publicize its concerns. In the past, this included sending posters to paediatricians' offices and, more recently, placing alerts on the PSP website. This study examines the effectiveness of this process. Methods: 15 Montreal paediatricians participated in a modified crossover randomized trial. During a randomly chosen intervention week, two product-related notices were posted in the paediatricians' waiting area. In the following or preceding week, these notices did not appear. Parents were interviewed by telephone to determine if they saw the posters and acted on the information received. Results: We interviewed 808 parents (86%) of the 940 who agreed to participate. Of these, only 16% of the intervention and less than 1 % of the control group reported seeing the posters. There were no differences in reported changes in behaviours related to the notices. These findings are unchanged after taking account of socio-economic status. No parents cited the posters, websites, or paediatricians as their main source of information about dangerous products. Conclusion: Product safety notices, whether sent to paediatricians' practices or posted on a website, cannot be relied upon to reach parents of preschool age children. Other approaches require consideration, such as increasing the power of PSP to regulate product safety. Contexte : Le Programme de la sécurité des produits (PSP) de Santé Canada est chargé de prévenir les risques de blessures associés aux produits. Si le PSP détermine qu'un produit est dangereux, il peut soit en faire connaître les dangers, soit l'interdire, soit en restreindre la distribution, mais en ce qui concerne les produits destinés aux enfants, c'est la première de ces trois approches qui est la plus utilisée. On envoie d'habitude des affiches aux cabinets des pédiatres; depuis peu, on publie aussi des alertes sur le site Web du PSP. Notre étude porte sur l'efficacité de tels procédés. Méthode : Quinze pédiatres montréalais ont pris part à un essai aléatoire croisé modifié. Au cours d'une semaine d'intervention sélectionnée au hasard, ils ont affiché dans leur salle d'attente deux avis concernant des produits destinés aux enfants. Ces avis n'ont été affichés ni la semaine suivante, ni la semaine précédente. Nous avons interviewé des parents au téléphone pour leur demander s'ils avaient vu les affiches et s'ils en avaient pris acte. Résultats : Sur les 940 parents ayant accepté de participer, 808 (86 %) ont été interviewés. De ce nombre, 16 % seulement du groupe de la semaine d'intervention et moins de 1 % du groupe témoin ont dit avoir vu les affiches. Les répondants n'ont mentionné aucun changement dans leurs comportements après avoir pris connaissance des avis. Ces constatations demeurent inchangées même après la prise en compte du statut socioéconomique des répondants. Aucun parent n'a mentionné une affiche, un site Web ou un pédiatre comme étant sa principale source de renseignements sur les produits dangereux. Conclusion : Pour informer les parents d'enfants d'âge préscolaire des risques que posent certains produits, on ne peut se fier aux avis affichés dans les cabinets des pédiatres ou publiés sur un site Web. D'autres méthodes doivent être envisagées, comme d'accroître les pouvoirs conférés au PSP pour réglementer la sécurité des produits. 
650 4 |a Behavioral sciences  |x Sociology  |x Human societies  |x Social institutions  |x Families  |x Family members  |x Parents 
650 4 |a Health sciences  |x Medical conditions  |x Physical trauma 
650 4 |a Applied sciences  |x Technology  |x Communications technology  |x Communication systems  |x Digital communication systems  |x Internet  |x World Wide Web  |x Websites 
650 4 |a Law  |x Administrative law  |x Economic regulation  |x Commercial regulation  |x Consumer protection regulation  |x Product safety regulation 
650 4 |a Business  |x Industry  |x Industrial sectors  |x Manufacturing industries  |x Consumer goods industries  |x Clothing industry  |x Clothing 
650 4 |a Health sciences  |x Medical specialties  |x Pediatrics 
650 4 |a Economics  |x Economic disciplines  |x Socioeconomics  |x Socioeconomic status 
650 4 |a Health sciences  |x Health and wellness  |x Public health 
650 4 |a Economics  |x Economic disciplines  |x Labor economics  |x Employment  |x Occupations  |x Medical personnel  |x Physicians 
650 4 |a Health sciences  |x Health and wellness  |x Public health  |x Health promotion  |x RESEARCH/RECHERCHE 
655 4 |a research-article 
700 1 |a Hagel, Brent  |e verfasserin  |4 aut 
700 1 |a Patel, Hema  |e verfasserin  |4 aut 
700 1 |a Leduc, Denis  |e verfasserin  |4 aut 
700 1 |a Magdalinos, Helen  |e verfasserin  |4 aut 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Canadian Journal of Public Health / Revue Canadienne de Santé Publique  |d Canadian Public Health Association  |g 98(2007), 4, Seite 271-275  |w (DE-627)654744041  |w (DE-600)2599345-8  |x 19207476  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:98  |g year:2007  |g number:4  |g pages:271-275 
856 4 0 |u https://www.jstor.org/stable/41994929  |3 Volltext 
912 |a GBV_USEFLAG_A 
912 |a SYSFLAG_A 
912 |a GBV_JST 
912 |a GBV_ILN_11 
912 |a GBV_ILN_20 
912 |a GBV_ILN_22 
912 |a GBV_ILN_23 
912 |a GBV_ILN_24 
912 |a GBV_ILN_31 
912 |a GBV_ILN_32 
912 |a GBV_ILN_39 
912 |a GBV_ILN_40 
912 |a GBV_ILN_60 
912 |a GBV_ILN_62 
912 |a GBV_ILN_63 
912 |a GBV_ILN_65 
912 |a GBV_ILN_69 
912 |a GBV_ILN_70 
912 |a GBV_ILN_73 
912 |a GBV_ILN_74 
912 |a GBV_ILN_90 
912 |a GBV_ILN_95 
912 |a GBV_ILN_100 
912 |a GBV_ILN_101 
912 |a GBV_ILN_105 
912 |a GBV_ILN_110 
912 |a GBV_ILN_138 
912 |a GBV_ILN_150 
912 |a GBV_ILN_151 
912 |a GBV_ILN_161 
912 |a GBV_ILN_170 
912 |a GBV_ILN_171 
912 |a GBV_ILN_187 
912 |a GBV_ILN_206 
912 |a GBV_ILN_213 
912 |a GBV_ILN_224 
912 |a GBV_ILN_230 
912 |a GBV_ILN_250 
912 |a GBV_ILN_266 
912 |a GBV_ILN_281 
912 |a GBV_ILN_285 
912 |a GBV_ILN_293 
912 |a GBV_ILN_370 
912 |a GBV_ILN_374 
912 |a GBV_ILN_602 
912 |a GBV_ILN_636 
912 |a GBV_ILN_702 
912 |a GBV_ILN_2001 
912 |a GBV_ILN_2003 
912 |a GBV_ILN_2004 
912 |a GBV_ILN_2005 
912 |a GBV_ILN_2006 
912 |a GBV_ILN_2007 
912 |a GBV_ILN_2008 
912 |a GBV_ILN_2009 
912 |a GBV_ILN_2010 
912 |a GBV_ILN_2011 
912 |a GBV_ILN_2014 
912 |a GBV_ILN_2015 
912 |a GBV_ILN_2018 
912 |a GBV_ILN_2020 
912 |a GBV_ILN_2021 
912 |a GBV_ILN_2025 
912 |a GBV_ILN_2026 
912 |a GBV_ILN_2027 
912 |a GBV_ILN_2031 
912 |a GBV_ILN_2034 
912 |a GBV_ILN_2037 
912 |a GBV_ILN_2038 
912 |a GBV_ILN_2039 
912 |a GBV_ILN_2044 
912 |a GBV_ILN_2048 
912 |a GBV_ILN_2049 
912 |a GBV_ILN_2050 
912 |a GBV_ILN_2055 
912 |a GBV_ILN_2056 
912 |a GBV_ILN_2057 
912 |a GBV_ILN_2059 
912 |a GBV_ILN_2061 
912 |a GBV_ILN_2064 
912 |a GBV_ILN_2065 
912 |a GBV_ILN_2068 
912 |a GBV_ILN_2088 
912 |a GBV_ILN_2093 
912 |a GBV_ILN_2106 
912 |a GBV_ILN_2107 
912 |a GBV_ILN_2108 
912 |a GBV_ILN_2110 
912 |a GBV_ILN_2111 
912 |a GBV_ILN_2112 
912 |a GBV_ILN_2113 
912 |a GBV_ILN_2118 
912 |a GBV_ILN_2129 
912 |a GBV_ILN_2143 
912 |a GBV_ILN_2144 
912 |a GBV_ILN_2147 
912 |a GBV_ILN_2148 
912 |a GBV_ILN_2152 
912 |a GBV_ILN_2153 
912 |a GBV_ILN_2188 
912 |a GBV_ILN_2190 
912 |a GBV_ILN_2232 
912 |a GBV_ILN_2336 
912 |a GBV_ILN_2446 
912 |a GBV_ILN_2470 
912 |a GBV_ILN_2472 
912 |a GBV_ILN_2507 
912 |a GBV_ILN_2522 
912 |a GBV_ILN_2548 
912 |a GBV_ILN_2949 
912 |a GBV_ILN_2950 
912 |a GBV_ILN_4012 
912 |a GBV_ILN_4035 
912 |a GBV_ILN_4037 
912 |a GBV_ILN_4046 
912 |a GBV_ILN_4112 
912 |a GBV_ILN_4125 
912 |a GBV_ILN_4126 
912 |a GBV_ILN_4242 
912 |a GBV_ILN_4246 
912 |a GBV_ILN_4249 
912 |a GBV_ILN_4251 
912 |a GBV_ILN_4305 
912 |a GBV_ILN_4306 
912 |a GBV_ILN_4307 
912 |a GBV_ILN_4313 
912 |a GBV_ILN_4322 
912 |a GBV_ILN_4323 
912 |a GBV_ILN_4324 
912 |a GBV_ILN_4325 
912 |a GBV_ILN_4326 
912 |a GBV_ILN_4333 
912 |a GBV_ILN_4334 
912 |a GBV_ILN_4335 
912 |a GBV_ILN_4336 
912 |a GBV_ILN_4338 
912 |a GBV_ILN_4346 
912 |a GBV_ILN_4367 
912 |a GBV_ILN_4393 
912 |a GBV_ILN_4700 
951 |a AR 
952 |d 98  |j 2007  |e 4  |h 271-275