Justifying Public Decisions in Arctic Oil and Gas Development: American and Russian Approaches

Government resource decisions in the Arctic typically involve complex issues; multiple criteria are used to choose among alternatives. This complexity is even greater with petroleum development because of concerns about national energy security, environmental impacts, and economic development. Two d...

Ausführliche Beschreibung

Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Arctic. - Arctic Institute of North America. - 51(1998), 3, Seite 262-279
1. Verfasser: Flanders, Nicholas E. (VerfasserIn)
Weitere Verfasser: Brown, Rex V., Andre'eva, Yelena, Larichev, Oleg
Format: Online-Aufsatz
Sprache:English
Veröffentlicht: 1998
Zugriff auf das übergeordnete Werk:Arctic
Schlagworte:oil and gas decision analysis Yamal Peninsula Badami Niakuk pétrole et gaz analyse des décisions presqu'île Iamal Applied sciences Behavioral sciences mehr... Physical sciences Business
LEADER 01000caa a22002652 4500
001 JST010929223
003 DE-627
005 20240619202048.0
007 cr uuu---uuuuu
008 150323s1998 xx |||||o 00| ||eng c
035 |a (DE-627)JST010929223 
035 |a (JST)40512138 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a eng 
100 1 |a Flanders, Nicholas E.  |e verfasserin  |4 aut 
245 1 0 |a Justifying Public Decisions in Arctic Oil and Gas Development: American and Russian Approaches 
264 1 |c 1998 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Government resource decisions in the Arctic typically involve complex issues; multiple criteria are used to choose among alternatives. This complexity is even greater with petroleum development because of concerns about national energy security, environmental impacts, and economic development. Two decision-aiding techniques may help decision makers clarify their decisions to themselves, the stakeholders, and the general public. The Russian qualitative technique seeks to reduce the number of criteria and find alternative options that may be better than the initial ones. The Western quantitative technique seeks to measure the decision maker's judgement about the utility and certainty of each option. These techniques are applied to two case studies: a decision about gas pipeline routing on the Yamal Peninsula, Russia, and a tool for evaluating applications for development permits on the North Slope of Alaska. The qualitative method is easier to use and may be the best model for people who use numbers infrequently or want to make a claim based on rights. The quantitative method did well at preserving detail and incorporating uncertainty. Both approaches helped to reduce the apparent complexity of the decisions. /// Les décisions gouvernementales concernant les ressources dans l'Arctique mettent le plus souvent enjeu des questions complexes; un grand nombre de critères sont utilisés en vue de choisir parmi différentes options. Cette complexité s'accroît dans le cas de l'exploitation pétrolière en raison des problèmes entourant la sécurité nationale de l'énergie, les retombées environnementales et le développement économique. Deux techniques d'aide à la décision peuvent inciter les décideurs à clarifier leurs décisions pour eux-mêmes, pour les parties intéressées et pour le grand public. La technique qualitative russe cherche à réduire le nombre de critères et à trouver des solutions de rechange qui pourraient être meilleures que les mesures initiales. La technique quantitative occidentale cherche à mesurer le jugement du décideur sur l'utilité et la certitude de chaque option. Ces techniques sont appliquées à deux études de cas: une décision concernant le tracé d'un gazoduc dans la presqu'île de Iamal en Russie, et un outil permettant d'évaluer les demandes de permis d'exploitation sur le versant Nord de l'Alaska. La méthode qualitative est plus facile à utiliser et peut être le meilleur modèle pour des individus qui n'ont pas l'habitude des chiffres ou qui veulent établir une revendication fondée sur des droits. La méthode quantitative réussit bien à préserver le détail et à intégrer l'incertitude. Les deux approches aidaient à réduire la complexité apparente des décisions. 
540 |a Copyright 1998 Arctic Institute of North America 
650 4 |a oil and gas 
650 4 |a decision analysis 
650 4 |a Yamal Peninsula 
650 4 |a Badami 
650 4 |a Niakuk 
650 4 |a pétrole et gaz 
650 4 |a analyse des décisions 
650 4 |a presqu'île Iamal 
650 4 |a Badami 
650 4 |a Niakuk 
650 4 |a Applied sciences  |x Engineering  |x Civil engineering  |x Infrastructure  |x Transportation infrastructure  |x Roads  |x Causeways 
650 4 |a Applied sciences  |x Engineering  |x Civil engineering  |x Infrastructure  |x Pipelines 
650 4 |a Applied sciences  |x Engineering  |x Energy engineering  |x Fuels  |x Fossil fuels 
650 4 |a Applied sciences  |x Materials science  |x Materials processing  |x Drilling 
650 4 |a Behavioral sciences  |x Psychology  |x Cognitive psychology  |x Cognitive processes  |x Decision making  |x Decision analysis 
650 4 |a Physical sciences  |x Earth sciences  |x Geography  |x Land 
650 4 |a Behavioral sciences  |x Sociology  |x Human societies  |x Public safety  |x Accidents 
650 4 |a Business  |x Industry  |x Industrial sectors  |x Extractive industries  |x Mining industries  |x Oil production  |x Oil pipelines 
650 4 |a Physical sciences  |x Earth sciences  |x Geography  |x Geomorphology  |x Bodies of water  |x Seas 
650 4 |a Applied sciences  |x Engineering  |x Civil engineering  |x Hydraulic structures  |x Offshore structures  |x Underwater pipelines 
655 4 |a research-article 
700 1 |a Brown, Rex V.  |e verfasserin  |4 aut 
700 1 |a Andre'eva, Yelena  |e verfasserin  |4 aut 
700 1 |a Larichev, Oleg  |e verfasserin  |4 aut 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Arctic  |d Arctic Institute of North America  |g 51(1998), 3, Seite 262-279  |w (DE-627)373326874  |w (DE-600)2126134-9  |x 00040843  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:51  |g year:1998  |g number:3  |g pages:262-279 
856 4 0 |u https://www.jstor.org/stable/40512138  |3 Volltext 
912 |a GBV_USEFLAG_A 
912 |a SYSFLAG_A 
912 |a GBV_JST 
912 |a GBV_ILN_11 
912 |a GBV_ILN_20 
912 |a GBV_ILN_22 
912 |a GBV_ILN_23 
912 |a GBV_ILN_24 
912 |a GBV_ILN_31 
912 |a GBV_ILN_39 
912 |a GBV_ILN_40 
912 |a GBV_ILN_60 
912 |a GBV_ILN_62 
912 |a GBV_ILN_63 
912 |a GBV_ILN_65 
912 |a GBV_ILN_69 
912 |a GBV_ILN_70 
912 |a GBV_ILN_73 
912 |a GBV_ILN_95 
912 |a GBV_ILN_100 
912 |a GBV_ILN_105 
912 |a GBV_ILN_110 
912 |a GBV_ILN_151 
912 |a GBV_ILN_161 
912 |a GBV_ILN_170 
912 |a GBV_ILN_213 
912 |a GBV_ILN_230 
912 |a GBV_ILN_285 
912 |a GBV_ILN_293 
912 |a GBV_ILN_370 
912 |a GBV_ILN_374 
912 |a GBV_ILN_602 
912 |a GBV_ILN_702 
912 |a GBV_ILN_2001 
912 |a GBV_ILN_2003 
912 |a GBV_ILN_2005 
912 |a GBV_ILN_2006 
912 |a GBV_ILN_2007 
912 |a GBV_ILN_2008 
912 |a GBV_ILN_2009 
912 |a GBV_ILN_2010 
912 |a GBV_ILN_2011 
912 |a GBV_ILN_2014 
912 |a GBV_ILN_2015 
912 |a GBV_ILN_2018 
912 |a GBV_ILN_2020 
912 |a GBV_ILN_2021 
912 |a GBV_ILN_2026 
912 |a GBV_ILN_2027 
912 |a GBV_ILN_2044 
912 |a GBV_ILN_2050 
912 |a GBV_ILN_2056 
912 |a GBV_ILN_2057 
912 |a GBV_ILN_2061 
912 |a GBV_ILN_2107 
912 |a GBV_ILN_2190 
912 |a GBV_ILN_2949 
912 |a GBV_ILN_2950 
912 |a GBV_ILN_4012 
912 |a GBV_ILN_4035 
912 |a GBV_ILN_4037 
912 |a GBV_ILN_4046 
912 |a GBV_ILN_4112 
912 |a GBV_ILN_4125 
912 |a GBV_ILN_4126 
912 |a GBV_ILN_4242 
912 |a GBV_ILN_4249 
912 |a GBV_ILN_4251 
912 |a GBV_ILN_4305 
912 |a GBV_ILN_4306 
912 |a GBV_ILN_4307 
912 |a GBV_ILN_4313 
912 |a GBV_ILN_4322 
912 |a GBV_ILN_4323 
912 |a GBV_ILN_4324 
912 |a GBV_ILN_4325 
912 |a GBV_ILN_4335 
912 |a GBV_ILN_4338 
912 |a GBV_ILN_4346 
912 |a GBV_ILN_4367 
912 |a GBV_ILN_4393 
912 |a GBV_ILN_4700 
951 |a AR 
952 |d 51  |j 1998  |e 3  |h 262-279