Sea-Ice Distribution in the Bering and Chukchi Seas: Information from Historical Whaleships' Logbooks and Journals

Satellite data have revealed dramatic losses of Northern Hemisphere sea ice since the end of the 1970s. To place these changes in a longer-term context, we draw on daily observations taken from logbooks and journals of whaling vessels cruising in the Bering and Chukchi seas to investigate sea-ice co...

Ausführliche Beschreibung

Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Arctic. - Arctic Institute of North America. - 64(2011), 4, Seite 465-477
1. Verfasser: MAHONEY, ANDREW R. (VerfasserIn)
Weitere Verfasser: BOCKSTOCE, JOHN R., BOTKIN, DANIEL B., EICKEN, HAJO, NISBET, ROBERT A.
Format: Online-Aufsatz
Sprache:English
Veröffentlicht: 2011
Zugriff auf das übergeordnete Werk:Arctic
Schlagworte:Physical sciences Behavioral sciences Applied sciences Biological sciences Business
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520 |a Satellite data have revealed dramatic losses of Northern Hemisphere sea ice since the end of the 1970s. To place these changes in a longer-term context, we draw on daily observations taken from logbooks and journals of whaling vessels cruising in the Bering and Chukchi seas to investigate sea-ice conditions in this region of the Arctic between 1850 and 1910. We compare these observations to sea-ice data from 1972 to 1982, which predate the majority of the recent changes and cover a period recognized as a relative maximum in recent Bering Sea ice extent. Records from May indicate that end-ofwinter sea-ice extent in the Bering Sea during the mid 19th century closely resembled that in the 1972-82 data. However, the historical data reveal that sea ice was more extensive during summer, with the greatest difference occurring in July. This pattern indicates a later and more rapid seasonal retreat. These conclusions highlight the value of historical data, which we have far from exhausted in this study. Des données satellitaires révèlent que l'hémisphère nord a enregistré des pertes dramatiques de glaces de mer depuis la fin des années 1970. Afin de mettre ces changements dans un plus long contexte, nous nous appuyons sur les observations quotidiennes tirées de journaux et de carnets de bord de baleiniers ayant parcouru la mer de Bering et la mer des Tchouktches dans le but d'étudier les glaces de mer de cette région de l'Arctique entre les années 1850 et 1910. Nous comparons ces observations aux données sur les glaces de mer recueillies de 1972 à 1982 -soit avant que la plupart des récents changements n'aient été enregistrés -ce qui couvre une période reconnue comme un maximum relatif en matière d'étendue récente des glaces dans la mer de Bering. Les données enregistrées en mai laissent entrevoir que l'étendue des glaces de mer en fin d'hiver dans la mer de Bering au milieu du XIXe siècle ressemblait beaucoup à l'étendue des glaces dont témoignent les données prélevées entre 1972 et 1982. Cependant, les données historiques révèlent que les glaces de mer étaient plus considérables au cours de l'été, la plus grande différence se manifestant au mois de juillet. Cette tendance indique donc un retrait saisonnier plus tardif et plus rapide. Les conclusions mettent en évidence l'importance des données historiques, que nous sommes loin d'avoir épuisées dans le cadre de cette étude. 
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